Veelgestelde vragen

Aankomst bij vakantiehuis/villa

Op uw verblijfsticket, die u circa 6 weken voor aanvang van de huurperiode ontvangt, staat de aankomsttijd vermeld. Indien u tijdens de reis merkt dat u toch op een ander tijdstip aankomt, neemt u dan contact op met de contactpersoon. Deze kan dan nog zorgdragen voor een goede ontvangst ondanks de latere aankomst. Op de dag van vertrek verlaat u het vakantiehuis/villa om uiterlijk 10.00 uur, tenzij anders vermeld in op uw verblijfsticket.

Op uw verblijfsticket, die u circa 6 weken voor aanvang van de huurperiode ontvangt, staan de contactgegevens van de contactpersoon (sleutelhouder) vermeld. In de meeste gevallen is dit de eigenaar van het vakantiehuis/villa.


Op uw verblijfsticket, die u circa 6 weken voor aanvang van de huurperiode ontvangt, staat de locatie voor het ophalen van de sleutel vermeld. In de meeste gevallen is dit bij het vakantiehuis/villa zelf.

U overhandigt bij aankomst het originele verblijfsticket aan de eigenaar van het vakantiehuis/villa of sleutelhouder.

Algemene voorwaarden

Klik hier voor de Algemene Voorwaarden, ofwel huurvoorwaarden, van Istra Doma.

Annuleren

Bent u door omstandigheden genoodzaakt uw boeking te annuleren? Dan kunt u uw boeking schriftelijk of per e-mail annuleren. Bepalend is de datum van ontvangst van uw annulering. U kunt uw schriftelijke annulering sturen naar: Istra Doma, Borgstee 32, 9403 TV Assen of mailen naar: info@istradoma.nl.

Aan een annulering zijn kosten verbonden. Heeft u een annuleringsverzekering via ons afgesloten bij Unigarant en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekering teruggevorderd worden. De voorwaarden van de annuleringsverzekering vindt u onder het kopje Verzekeringen.

Annuleert u uw boeking, dan bent u annuleringskosten verschuldigd. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van de datum waarop u annuleert:

- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling (30% van de reissom);
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Heeft u een annuleringsverzekering via ons afgesloten bij Unigarant en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan kunnen de kosten via de verzekering teruggevorderd worden. De boekingskosten van 20 euro en de premie van de annuleringsverzekering worden niet uitgekeerd.

Deze gegevens vindt u ook terug in onze algemene voorwaarden.

Betalen

De aanbetaling bedraagt 30% van de totale huursom en betaalt u binnen 8 dagen na ontvangst van uw boekingsbevestiging. 
De restbetaling betaalt u uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode.

Bij een boeking op korte termijn, d.w.z. binnen 8 weken voor aanvang van de huurperiode betaalt u de volledige huursom binnen 3 dagen na uw boeking.

De volledige huursom moet in ieder geval altijd voor de aanvang van de huurperiode zijn betaald.

U kunt uw boeking betalen door overschrijving naar het rekeningnummer dat aangegeven is op uw boekingsbevestiging.

De betaling maakt u over naar ons IBAN-nummer onder vermelding van uw boekingsnummer:

IBAN: NL09 ABNA 0564 2700 59
BIC: ABNA NL2A
Rekeninghouder: Istra Doma

Uw boekingsnummer vindt u op uw boekingsbevestiging.

U ontvangt een bevestiging per mail indien wij uw betaling hebben ontvangen.

Bijkomende kosten

In de omschrijving van het vakantiehuis/villa staat welke kosten zijn ingegrepen in de huurprijs. Doorgaans zijn inbegrepen de kosten voor gebruik en verbruik van gas, water, stroom, internet/wifi, wasmachine, bedlinnen, eindschoonmaak en toeristenbelasting inbegrepen.

Indien er voor extra’s zoals een kinderbed, kinderstoel, fiets bijkomende kosten in rekening gebracht worden, staat dit vermeld in de omschrijving van het vakantiehuis/villa.

Voor elke boeking brengt Istra Doma 20 euro boekingskosten in rekening. Deze kosten zijn al inbegrepen in de getoonde huurprijs op de website.

Boeken

U kunt een vakantiehuis of villa direct online boeken via de website van Istra Doma. Boeken gaat gemakkelijk in 3 stappen.
Heeft u hulp nodig bij het boeken? Neemt u dan telefonisch contact met ons op. Wij helpen u graag!

Online boeken bij Istra Doma gebeurt veilig. Uw boeking wordt via een beveiligde verbinding verzonden. Daarnaast is Istra Doma aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Mocht er iets gebeuren, dan kunt u in het geval van een faillissement aanspraak maken op de SGR.

Istra Doma (KvK 04051649) is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de in dit programma/op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.

Nadat u geboekt heeft, ontvangt u een bevestiging per e-mail. Deze bevestiging is tevens de huurovereenkomst. Hierop staat de huurperiode en binnen welke termijn u de (aan)betaling dient te voldoen.

Circa 6 weken voor aanvang van de huurperiode en na ontvangst van de volledige huursom ontvangt u per e-mail uw verblijfsticket met een routebeschrijving, contactgegevens en de locatie voor het ophalen van de sleutel.

U kunt te allen tijden een vakantiehuis/villa boeken.

U boekt een vakantiehuis/villa, indien beschikbaar, per 7, 14, of 21 nachten (1, 2 of 3 weken). De aankomst- en vertrekdag is zaterdag.
Wilt u een korter of langer verblijf boeken? Dit is is in veel gevallen mogelijk. Neem u hiervoor contact met ons op.

Zodra u in stap 3 van het boekingsproces op ‘Boeking bevestigen’ klikt, ontvangt u per e-mail een bevestiging. Deze bevestiging is tevens de huurovereenkomst.
Wij raden u aan deze pagina af te drukken en te bewaren. Wanneer u geen bevestiging heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op.

Na het afronden van uw boeking ontvangt u een bevestiging per e-mail met uw boekingsnummer. Deze bevestiging is tevens uw huurovereenkomst. Wij raden u aan deze pagina af te drukken en te bewaren. Wanneer u geen bevestiging heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op.

Elk vakantiehuis/villa heeft eigen extra diensten en services zoals kinderbedjes, kinderstoelen, fietsen etc. U vindt de beschikbare diensten bij de omschrijving van het vakantiehuis/villa. De meeste van deze diensten kunnen direct in het boekingsproces worden bijgeboekt of zijn inclusief.

Het is mogelijk om uw boeking aan te passen zolang het gewenste vakantiehuis/villa en de periode nog beschikbaar is. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het wijzigen van uw boeking. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Borgsom

De eigenaar van het vakantiehuis/villa heeft het recht om een borgsom te verlangen. De hoogte van de borgsom vindt u in de omschrijving van het vakantiehuis/villa en op uw boekingsbevestiging.

Het is gebruikelijk om de borgsom bij aankomst contant te voldoen aan de eigenaar van het vakantiehuis/villa. Het is noodzakelijk om de borgsom te betalen anders kan u de sleutel worden geweigerd. Informatie over de wijze van betalen vindt u in de omschrijving van het vakantiehuis/villa en op uw boekingsbevestiging en verblijfsticket.

De borgsom ontvangt u, na aftrek van eventuele extra kosten die u ter plaatse heeft gemaakt of eventuele kosten van schade in/aan het vakantiehuis/villa, bij vertrek contant terug van de eigenaar van het vakantiehuis/villa.

Huisdieren

In de omschrijving van het vakantiehuis/villa staat of huisdieren zijn toegestaan en of hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht.

Klachten

Uiteraard hopen wij niet dat u een klacht heeft. Indien dit wel het geval is streven wij ernaar die zo snel mogelijk op te lossen. Dus heeft u een klacht of opmerking over uw verblijf of onze dienstverlening? Meld dit dan direct per e-mail info@istradoma.nl of telefonisch 0031 (0)592 - 37 31 10 (maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.30 uur)

Eventuele klachten tijdens uw verblijf meldt u zo snel mogelijk aan de eigenaar van het vakantiehuis/villa, zodat hij/zij ter plaatse naar een passende oplossing kan zoeken. Indien u er samen niet uitkomt, dient u hiervan direct melding te maken bij Istra Doma.

Uw klacht kon ter plaatse niet worden opgelost nadat u hiervan melding heeft gemaakt bij de eigenaar van het vakantiehuis/villa? En u heeft hiervan direct melding gemaakt bij Istra Doma? Dan dient u uw klacht uiterlijk binnen 1 maand na het verlaten van het vakantiehuis/villa schriftelijk of per e-mail in. U ontvangt uiterlijk binnen één maand na ontvangst van uw klacht een schriftelijke reactie van ons. Voor meer informatie over klachten en klachtafhandeling verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.

 

Mindervaliden

Wij geven zo gedetailleerd mogelijke informatie over de toegankelijkheid van de vakantiehuizen/villa’s. Zo kunt u zelf inschatten of een vakantiehuis/villa voor u en uw reisgezelschap geschikt is.

Het huidige aanbod van vakantiehuizen/villa’s is helaas niet geschikt voor mindervaliden. Wij doen ons uiterste best om in de toekomst vakantiehuizen/villa’s te krijgen die geschikt zijn voor mindervaliden.

Speciale wensen

Speciale wensen of verzoeken nemen wij graag in ontvangst en geven we door aan de eigenaar van het vakantiehuis/villa. Houdt u er echter rekening mee dat Istra Doma geen garantie kan geven voor het daadwerkelijk realiseren van uw wensen. Uw wens/verzoek kunt u in het boekingsproces aangeven in het veld ‘opmerkingen’.

Toeristenbelasting

In Kroatië wordt toeristenbelasting geheven. Dit wordt per persoon per verblijfsdag berekend. De hoogte kan per gemeente verschillen (indicatie ca. € 0,40 - € 1,50 per persoon per dag). In de meeste gevallen is de toeristenbelasting inbegrepen in de huurprijs, tenzij anders vermeld in de omschrijving van het vakantiehuis/villa. Indien de toeristenbelasting niet is inbegrepen in de huurprijs, betaalt u dit bedrag bij aankomst of vertrek contant aan de eigenaar van vakantiehuis/villa of (sleutel)beheerder.

Verblijf in vakantiehuis/villa

Doorgaans zijn er in het vakantiehuis/villa bedlinnen zoals dekens/dekbedden en/of lakens en kussens voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden) beschikbaar. In de meeste gevallen zijn bedlinnen en handdoeken inbegrepen in de huurprijs. Informatie hierover vindt u in de omschrijving van het vakantiehuis/villa. Afdroogdoeken worden in de meeste gevallen ook door de verhuurder verzorgd. Toch adviseren wij u om deze voor de zekerheid zelf mee te nemen, evenals toiletpapier en afwas- en schoonmaakmiddel. Zwembad- en strandhanddoeken adviseren wij u om altijd zelf mee te nemen.

Een baby telt als meereizend persoon. Bij elk vakantiehuis/villa staat vermeld hoeveel personen maximaal zijn toegestaan. Dit maximale aantal is inclusief kinderen en baby’s, ongeacht hun leeftijd.

Houdt u er rekening mee dat niet in elk vakantiehuis/villa een baby- of kinderbed aanwezig is. Indien dit aanwezig is vindt u dit in de omschrijving van het vakantiehuis/villa. Anders dient u dus zelf voor een bedje te zorgen.

Bij de meeste vakantiehuizen/villa’s staat in de omschrijving wanneer het zwembad beschikbaar is voor gebruik. In het algemeen worden de zwembaden in de loop van april geopend en in de loop van september gesloten, tenzij de weersomstandigheden dit niet toelaten.
Komt u in het voorjaar of najaar en wilt u zeker weten wat de status is? Bel of mail ons gerust en wij vragen het voor u na.

Het vakantiehuis/villa laat u schoon en in nette staat achter, ook als er sprake is van een eindschoonmaak uitgevoerd door de verhuurder. Bij de meeste vakantiehuizen/villa’s is de eindschoonmaak inbegrepen in de huurprijs. Informatie hierover vindt u in de omschrijving van het vakantiehuis/villa.

Verzekeringen

Bij uw boeking zijn geen verzekeringen/dekkingen inbegrepen. Wanneer u op vakantie gaat is het belangrijk om goed verzekerd te zijn. Misschien heeft u al een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering. Indien u dat niet heeft, dan raden wij u aan om voor de vakantie een verzekering af te sluiten. Daarnaast raden wij u aan om te controleren of uw eigen verzekering ontstane schade in een vakantiehuis/villa veroorzaakt door uzelf ook in het buitenland dekt.

Via onze website bieden wij u de mogelijkheid om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten bij Unigarant Verzekeringen. U bepaalt zelf wat u verzekerd, ziet direct de kosten van de premie en kunt de verzekering ook gelijk sluiten.

 

Voor uw vertrek

Na het boeken ontvangt u binnen enkele minuten een boekingsbevestiging per e-mail. Deze bevestiging is tevens de huurovereenkomst. In de huurovereenkomst staat o.a. de huurperiode, het te betalen bedrag en de termijnen waarbinnen u moet betalen.

Circa 6 weken voor aanvang van de huurperiode en na betaling van de volledige huursom, ontvangt u per e-mail een verblijfsticket en een routebeschrijving, adres- en contactgegevens en de locatie voor het ophalen van de sleutel.

Bij een boeking korter dan 8 weken voor de aanvang van de huurperiode, ontvangt u het verblijfsticket zo spoedig mogelijk na betaling van de volledige huursom.

Istrië is goed bereikbaar, zowel met de auto als met het vliegtuig.

Met de auto
De afstand van Utrecht naar midden Istrië is circa 1.350 km.

Met het vliegtuig
Het vliegveld van Istrië bevindt zich in Pula.
U vliegt in circa 1.40 uur vanaf Amsterdam Schiphol rechtstreeks naar Pula met Arkefly (vanaf 2016 TUI-fly).

Croatia Airlines vliegt ook rechtstreeks vanaf Amsterdam Schiphol naar Pula.
Met Germanwings vliegt u vanaf Keulen (Duitsland) naar Pula. Ryainair vliegt vanaf Brussel (België) naar Pula.

Huurauto
U kunt een huurauto gemakkelijk vooraf online reserveren, bijvoorbeeld bij Sunny Cars. Uw auto staat dan klaar op het vliegveld.
Vanaf vliegveld Pula is het nooit langer dan 1 uur rijden naar uw vakantiehuis of villa.

U ontvangt voor aanvang van de huurperiode een routebeschrijving naar uw vakantiehuis of villa. 

 

Het is verplicht om een geldig reisdocument bij u te hebben. Kroatië accepteert zowel een paspoort als identiteitsbewijs. Wij adviseren u zelf na te gaan bij de bevoegde instanties welke reisdocumenten noodzakelijk zijn voor uw vakantie.

Circa 6 weken voor aanvang van de huurperiode ontvangt u van ons een verblijfsticket. Het originele verblijfsticket overhandigt u bij aankomst aan de eigenaar van het vakantiehuis/villa. U ontvangt van ons tegelijk met uw verblijfsticket, naast een routebeschrijving en contactgegevens, ook een aantal suggesties die handig kunnen zijn voor uw vakantie in Istrië.

Voor Istrië (Kroatië) zijn vaccinaties in principe niet verplicht. Wij adviseren u voor actuele informatie hierover contact op te nemen met uw huisarts of de GGD.

Het is verplicht om een paspoort voor uw hond of kat mee te nemen bij reizen in Kroatië en in Europa. Dit paspoort dient als bewijs van inenting tegen hondsdolheid. Daarnaast dient u uw huisdier te voorzien van identificatie, bijvoorbeeld een onderhuidse chip. Zowel de identificatie als het paspoort kunt u bij uw dierenarts aanvragen. Wij adviseren u zich hierover tijdig te informeren bij uw dierenarts.
Loading